CSPFE.RO

Comunitatea șoferilor profesioniști fără experiență

Era oare odihnit șoferul care a provocat accidentul de lângă Slobozia?

3 min read

Siteul stiripesurse.ro scrie că a aflat programul pe ultimele cinci zile al șoferului care a provocat accidentul din Ialomița , pe surse (evident):

”Marți 01.10 are 18 ore de odihna. Miercuri 02.10 are 14 ore de odihnă. Joi conduce 8h 49 min apoi se odihnește 18 ore pana la plecarea in cursă din Tg jiu. Conduce de la ora 15:50 (vineri.04.10) pana la ora 00:30(sambata 05.10) cu o pauză de 1h 15 min la ora 21:00. Sambata la de la ora 00:30 stationeaza 2h 45 min, ulterior plecand in cursa( la ora 03:15). Se observă o staționare de cateva minute la ora 04:30, cu 15 minute inainte de producerea evenimentului rutier. Menționăm ca la momentul impactului autotractorul avea o viteza înregistrată de aparatul tahograf de 58 km/h.”

Frumos, curat, impecabil. În teorie. În practică se ridică unele semne de întrebare. Din ce înțeleg camionul era încărcat. Atunci se naște întrebarea: de ce ar fi făcut șoferul repaus zilnic de 18 ore dacă ar fi fost încărcat? Dacă în momentul tragediei se grăbea să ajungă acasă, când a făcut 18h repaus nu se grăbea?

Sincer eu cred că lucrurile au stat puțin altfel: cred că camionul a rămas gol joi seara și patronul sau dispecerul nu i-a mai găsit cursă pe ziua respectivă (de înțeles, dacă derulăm 18h înapoi de la pornirea în cursă era joi undeva la ora 22). Vineri ori a stat toată ziua și a așteptat să primească o cursă venită târziu ori (mai plauzibil) a primit cursa destul de devreme dar a mers conectat (adică pe magnet, telecomandă sau alt mod de fraudare a tahografului) să încarce și astfel și-a petrecut toată ziua cu nervi, stres și telefoane gen ‘te încarcă? nu mă-ncarcă! sun la ei! te-au băgat? nu m-au băgat! sun iar’ șamd.

De subliniat că șoferul pornește în cursă la 15:50, adică spre finalul programului de lucru normal – nu e un secret că angajații multor firme din România ‘amână’ cât pot de mult încărcarea și descărcarea camioanelor în vederea obținerii de ciubucuri, șpagă sau mită de la șoferi: ‘bos, dai și tu de-un pachet de țigări și te rezolv în zece minute’ e un fel de bună ziua pe la încărcările și livrările mioritice. Ori o fi fost vreuna din multele firme românești care dintr-un comportament obsesiv-compulsiv de a face colecție de camioane la poartă a comandat mai multe camioane decât putea să încarce.

Sunt aproape sigur că șoferul nu a plecat la drum odihnit pentru că, repet, e împotriva oricărei logici să faci repaus 18h cu camionul încărcat, mai ales ‘spre casă’. Mai e, desigur, și detaliul că șoferul a făcut o pauză de cafea cu câteva minute înainte de tragicul accident, ceea ce ne spune aproape sigur că șoferul nu a adormit. Dar oboseala și stresul acumulate peste zi puteau produce chestii mult mai grave decât somnul, lucru care probabil se va stabili la anchetă.

Programul înregistrat de tahograful camionului nu are o relevanță atât de mare pe cât cred unii tocmai pentru că multe tahografe sunt extrem de ușor de manipulat. Cred că anchetatorii ar trebui mai degrabă să se îndrepte spre unele lucruri ca istoricul GPS-ului de monitorizare al camionului, camere de supraveghere de pe la firmele pentru care a prestat camionul, acte de intrări/ieșiri marfă șamd.

Adevărul se poate afla prin niște controale încrucișate și bine țintite. Trebuie doar să se vrea, dar ceva îmi spune că se va pune din nou batista pe țambal ca în multe alte cazuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright©CSPFE.RO All rights reserved. | Newsphere by AF themes.